Jak pisać posty na w social mediach?

freelancerka posty na social mediach
Przy tworzeniu dobrych postów w social mediach, warto zadać sobie kilka pytań dotyczących ich odbiorców | fot.: stock.adobe.com

Nie ulega wątpliwości, że wciąż notuje się wzrastającą liczbę użytkowników Internetu. Przy tej okazji niektórzy eksperci biją na alarm, wskazując wręcz na uzależnienie od social mediów. Aby temu zapobiec, powstały narzędzia monitorujące, oraz limitujące czas spędzony na niektórych stronach. Czy jednak dzięki nim, będziemy spędzać mniej czasu na Facebooku, Instagramie czy innych popularnych portalach? Pewnie nie, ale na pewno te chwile będą wykorzystane w lepszy sposób. Liczba użytkowników social mediów nie zmaleje, ale  wszyscy będą lepiej wykorzystywać swój czas w Sieci. Właśnie to stanowi argument za tym, by zamieszczane tam teksty miały odpowiedni poziom. 

Jak tworzyć dobre posty w social mediach?

Właściwie nie istnieje jedna, unikalna recepta na udany wpis, jednak daje się określić pewne zasady. Utarło się, że posty w socjal mediach nie mogą być długie. Jest to prawda, jednak istnieją odstępstwa od tej reguły. Nie ma nic niewłaściwego w rozbudowanych, merytorycznych tekstach, które są w stanie zatrzymać uwagę na dłużej. Tego rodzaju przekaz może być bardzo przydatny w propagowaniu marki, jednak taki sposób pisania sprawdza się przeważnie w przypadku wąskiej i wyspecjalizowanej grupy odbiorców. 

Warto przeczytać!  Czym jest koparka kryptowalut, w jaki sposób uzyskuje się bitcoiny i czy to się opłaca?

Piszący posty w social mediach, słusznie stosują się do zasady mówiącej, że idealny tekst ma być zwięzły, jasny, atrakcyjny i wiarygodny. Przepis ten doskonale pasuje tam, gdzie jest stosunkowo mało czasu na przyciągniecie uwagi odbiorcy. Post, mimo że krótki, doskonale ukazuje, o co w nim chodzi. W przypadku tekstów sprzedażowych, może być uzupełniony odnośnikiem do konkretnej strony lub atrakcyjną fotografią. Czasem, jak to bywa w przypadku tematyki modowej, istnieje możliwość powołania sią na nazwisko modelki, instagrmamerki czy innej znanej osoby działającej w branży. To wszystko dodaje wiarygodności. 

Kto jest odbiorcą teksów? 

Przy tworzeniu dobrych postów w social mediach, warto zadać sobie kilka pytań dotyczących ich odbiorców. Kto to jest? Dlaczego ta tematyka powinna go zainteresować? Co powinien uczynić, żeby cos zdobyć lub uczestniczyć w danym projekcie? Wielu twórców postów sprzedażowych koncentruje się na zaletach produktu, zapominając o kliencie. Analiza osoby odbiorcy danej treści, pomoże w stworzeniu postu, który przyciągnie uwagę i wzbudzi zainteresowanie. Słusznym zabiegiem copywritera jest odwołanie się do emocji odbiorcy. Upraszczając, należy go przekonać, że zakup towaru, lub uczestniczenie w przedsięwzięciu sprawi, że jego życie zyska na jakości w jakiejkolwiek sferze. 

Warto przeczytać!  Prognozy na 2020 rok – jakie zawody będą najbardziej „w cenie”?

Ważne kwestie dotyczące tekstów w socjal mediach

Pisanie postów w social mediach wymaga od ich twórców ciągłej nauki i orientacji w aktualnej rzeczywistości. Dobrze, gdy treści przedstawiają bieżące wydarzenia i problemy, które wzbudzają emocje. Odbiorcom treści warto również zadawać pytania, zmuszające nie tyle do odpowiedzi, ale do zastanowienia się. Jednocześnie nie można rezygnować z lekkości czy nawet humoru. Trzeba unikać przegadania i zbytnio rozbudowanych zdań. 

Tworzenia dobrych postów w social mediach można się nauczyć. Najlepiej robić to przez studiowanie zasad i obserwację jak piszą inni. Dobrze jednak wypracować sobie własny, rozpoznawalny styl. Długość tego procesu jest oczywiście indywidualna dla każdego twórcy. 

TST