Smoothie bowl – nowy pomysł na pyszne śniadanie

smoothie bowl
Bez względu na to, jaką bazę przygotujemy do smoothie bowl oraz jakich dodatków użyjemy, śniadanie będzie pełne energii, pyszne, a jednocześnie jego przygotowanie nie zabierze dużo czasu o poranku | fot.: stock.adobe.com

Śniadania na słodko mają wiele zalet, najważniejszą jest zastrzyk energii, który pozwala na dobre rozpoczęcie dnia. Wbrew pozorom dostępnych jest wiele ciekawych pomysłów, które pozwalają stworzyć wyjątkowe danie na słodko. Jednym z najpopularniejszych w ostatnim czasie jest niewątpliwie smoothie bowl- smaczny, pyszny i efektowny.

Czym jest smoothie bowl?

Smoothie to po prostu zblendowane składniki, warzywa lub inne dodatki. Natomiast drugi człon nazwy „bowl” pochodzi z języka angielskiego i tłumaczony jest jako miska. W związku z tym smoothie bowl to smoothie w misce, czyli krem ze zblendowanych owoców, i mleka lub jogurtu z dodatkami. Smoothie bowl to świetny pomysł dla osób aktywnych fizycznie, ale nie tylko. Biorąc pod uwagę dodatki, które dodamy do smoothie bowl będzie ono działać na różne funkcje życiowe. Bez względu na to, jaką bazę przygotujemy do smoothie bowl oraz jakich dodatków użyjemy, śniadanie będzie pełne energii, pyszne, a jednocześnie jego przygotowanie nie zabierze dużo czasu o poranku. 

Warto przeczytać!  Czy słodziki zamiast cukru to dobry wybór?

Baza smoothie bowl

Pierwszym etapem przygotowania smoothie bowl jest baza, czyli zblendowane owoce i warzywa z dodatkiem mleka lub jogurtu, który odpowiada za właściwą konsystencję. Skąd czerpać inspirację do przygotowania bazy do smoothie bowl? Dostępnych jest ich wiele w książkach kulinarnych, programach telewizyjnych i innych tego typu zasobach tematycznych. Oto kilka pomysłów na pyszną bazę do smoothie bowl:

  • banan, łyżka masła orzechowego, mleko,
  • stała część mleka kokosowego, ananas
  • jogurt naturalny i owoce leśne
  • mleko sojowe z gruszką i jabłkiem

W jaki sposób przygotować bazę do smoothie? Owoce należy obrać, następnie pokroić na mniejsze kawałki i umieścić w kielichu blendera. Później dolać produkty płynne i blendować aż do momentu uzyskania gładkiej masy.

Smoothie bowl – smaczne dodatki

Warto przeczytać!  Słodycze bez cukru? Tak, pyszne łakocie mogą być zdrowsze!

Jakie dodatki warto dorzucić do smoothie bowl? Wszystko zależy od naszych indywidualnych upodobań i preferencji. Najpopularniejszym dodatkiem są jednak świeże owoce, a także niektóre warzywa. Świetnym dodatkiem, który dostarcza węglowodanów są płatki lub otręby owsiane. Jednocześnie są nisko kaloryczne, a przy tym pełne wartości odżywczych i witamin, dlatego są dobre dla zdrowia, skóry i naszego samopoczucia. Wybierając smoothie bowl ze świeżymi owocami, można poprawić stan skóry, który zyska promienny blask. Jest również odpowiednie dla osób na diecie odchudzającej lub tych, które pragną przytyć- w ich przypadku pożądanym składnikiem są orzechy. Dodanie do śniadania garści nerkowców, orzechów laskowych lub włoskich, zwiększa jego kaloryczność, dzięki co sprzyja budowaniu masy ciała. Kalorycznym, ale bez wątpienia zdrowym dodatkiem do smoothie bowl mogą być również suszone owoce. Dorzucenie do garści rodzynek, moreli lub suszonych śliwek spowoduje, że śniadanie stanie się zdrową i smaczną bombę kaloryczną, która pomoże przybrać na wadze, ale będzie też świetnym źródłem energii. Całość można posypać płatkami gorzkiej czekolady, siemieniem lnianym czy otrębami.

Warto przeczytać!  Tofu - czym jest i jak należy je przyrządzać?

IIM