Prowadzenie własnego bloga jest bardzo ciekawą formą spędzania wolnego czasu. Taka aktywność internetowa jest dla wielu osób codziennym hobby, któremu oddają się w wolnych chwilach. Kiedy taka strona zyska odpowiedni poziom popularności, to może wiązać się to z pozyskiwaniem dodatkowych korzyści z prowadzenia jej. Przykładowo mogą być to niewielkie współprace reklamowe, które polegają np. na ocenie wysłanego do nas produktu, czy też regularnym polecaniu danego reklamodawcy. Stawki i rodzaje takich współprac są zazwyczaj uzależnione od naszej popularności, ale też rodzaju bloga, jakiego aktualnie prowadzimy.
Wstrzelić się w trend
Kiedy celem prowadzonego przez nas bloga jest uzyskanie, jak największej możliwej ilości odbiorców, to warto jest przeanalizować aktualnie panujące trendy. Na podstawie takich właśnie poszukiwań, możemy określić, jakie tematy będą się najlepiej “klikać”. Jeżeli odpowiednio przygotowujemy nasz tekst, to istnieje bardzo duża szansa, że kierując się popularnymi w danym czasie tematami – osiągniemy dużą ilość użytkowników, którzy będą zainteresowani wydanym przez nas tekstem na blogu. Samo odnalezienie interesujących dla ludzi tematów nie powinno być dla nas dużym problemem. Osoby, które spędzają dużo czasu w świecie Internetu, na pewno są już dobrze zapoznane z najbardziej popularnymi w danym czasie zagadnieniami. Mogą one obejmować różne sfery naszego codziennego życia, czy też działu popkultury, który aktualnie jest na szczycie, jeżeli chodzi o ilość odbiorców. Dobrze jest kierować się liczbami. Ilość wyświetleń pod wybranym materiałem, czy też piosenką jest dobrym wyznacznikiem jego aktualnej popularności wśród internautów. Ten parametr możemy sprawdzić bez większego wysiłku. Wystarczy, że wejdziemy na serwis taki jak: YouTube i przeanalizujemy jakie materiały są obecnie najbardziej na topie. Dobrze jest przeanalizować wybrany przez nas temat np. na podstawie opinii innych użytkowników. Być może jest popularny, tylko ze względu na negatywne emocje, które generuje w danym czasie. W takim przypadku należy odpowiednio zastanowić się, czy oparcie naszego bloga o tak “kontrowersyjny” temat będzie dla nas opłacalne. Najlepiej byłoby wybierać treści, które wzbudzają u odbiorców pozytywne emocje. Nie chodzi tutaj oczywiście o zanudzenie czytelnika, a o dobranie tematu, który może go faktycznie zainteresować i zachęcić do regularnego odwiedzania naszej strony.
Na pierwszej stronie
W poszukiwaniu popularnych tematów na bloga mogą pomóc nam różnego rodzaju rankingi, czy też listy z najczęściej odtwarzanymi teraz treściami w sieci. Wszystko zależy tutaj od rodzaju tematu, który chcemy poruszyć. Dobrym przykładem będzie tutaj przestrzeń muzyczna w popkulturze. Jeżeli prowadzimy bloga, który skupia się na tematach związanych z muzyką, to dobrym rozwiązaniem będzie śledzenie najczęściej odtwarzanych w danym miesiącu otworów. Sami możemy sprawdzać, co w danym czasie znajduje się na liście przebojów. Wystarczy, że będziemy śledzili “kartę na czasie”, którą znajdziemy w serwisie YouTube. Tam umieszczane są najbardziej popularne w treści, które są zamieszczane na tej platformie. Nie odszukamy tam tylko i wyłączne muzyki. Na “karcie na czasie” znajdziemy też wiele filmów o popularnej w wybranym czasie tematyce. Na ich podstawie również możemy wywnioskować, jakie treści przypadają użytkownikom Internetu do gustu. Każda z wybranych przez nas tematyk, które chcemy opisać na naszym blogu, powinna być interesująca dla czytelników. Korzystanie z różnego rodzaju rankingów będzie podstawową czynnością, kiedy będziemy określali, na jaki temat będziemy pisali nasz kolejny tekst na blogu. Dobrze jest również aktywnie uczestniczyć w społecznej strefie życia. Śledzenie aktualnych wydarzeń i zmian, które zachodzą w kraju i na świecie może okazać się dobrym sposobem na pozyskanie dobrych tematów do opisania na naszej stronie internetowej.
Pewne jest to, że wybór popularnego tematu ma bardzo duży wpływ na ilość odbiorców na naszym blogu. Działanie według klucza popularności może przynieść wiele korzyści np. wielu nowych fanów, ale też większe zainteresowanie reklamodawców, kiedy myślimy poważniej o prowadzeniu naszej własnej strony internetowej.
JHE