Co daje nam joga?

Joga jest praktyką, dzięki której w naturalny sposób możemy poprawić jakość naszego zdrowia. Regularnie praktykowana sprawi, że będziemy czuć się o wiele lepiej fizycznie, jak i psychicznie. W tym artykule, przybliżymy Państwu korzyści, jakie wynikają z ćwiczeń jogi i na jakie problemy zdrowotne jest polecana. 

1. Zapobieganie bólom pleców

Dzięki zwiększonej elastyczności i wytrzymałości można uniknąć pewnych rodzajów bólów pleców. Duża liczba osób cierpiących na bóle pleców spędza sporą część swojego czasu przy komputerze lub prowadząc samochód, co powoduje ucisk całego ciała i kręgosłupa. Joga zapobiega tym dolegliwościom.

2. Poprawa postawy ciała

Ważną rzeczą w przypadku jogi jest to, że jest to praktyka zrównoważona. Joga może pomóc w każdym zaburzeniu równowagi mięśni. Często nasza postawa może pogarszać się z wiekiem, głównie z powodu naszych nawykowych wzorców ruchowych w ciągu dnia. Spędzanie dużej ilości czasu przed komputerem z czasem powoduje, że mięśnie pleców stają się słabe, a mięśnie klatki piersiowej napięte przez co siedząca postawa może powodować dolegliwości bólowe.

joga mostek
Joga może pomóc w każdym zaburzeniu równowagi mięśni | fot.: stock.adobe.com

3. Lepsze skupienie

Dzięki temu, że twój umysł będzie cichszy i wolny od nadmiernego rozmyślania, łatwiej będzie skierować swoją energię tam, gdzie chcesz. Joga wskazuje, że poprzez praktykę rozwijasz koncentrację. W praktyce ćwiczysz swój umysł, aby stać się bardziej świadomym i obecnym. Badania wykazały, iż po zajęciach z jogi na ogół możesz lepiej skupić swoje zasoby umysłowe, dokładniej przetwarzać informacje oraz uczyć się, zapamiętywać i aktualizować informacje bardziej efektywnie.

4. Stymulowanie narządów i zwiększenie odporności

Podczas praktykowania jogi organy wewnętrzne są „masowane”, a to natomiast zwiększa odporność na choroby. Poza tym, po latach praktyki, kiedy przyzwyczaicie się do swojego ciała, natychmiast będziecie mogli stwierdzić, czy wasze ciało pracuje prawidłowo.

5. Leczenie astmy

Jeśli cierpisz na astmę również warto będzie spróbować jogi. Badania wykazały, iż osoby dorosłe cierpiące na łagodną lub umiarkowaną astmę, które miały ośmiotygodniową sesję jogi w połączeniu z regularnymi lekami, zauważyły wyraźną poprawę. Istnieją specjalne rodzaje jogi koncentrujące się na technikach oddechowych, które udowodniły, że są szczególnie skuteczne w walce z astmą.

joga stanie na rękach
Stosowane w jodze ćwiczenia oddechowe mogą również zmniejszać ból | fot.: stock.adobe.com

6. Zmniejszenie bólu

Przyjmuje się, że joga zmniejsza ból, pomagając centrum bólowemu w mózgu regulować mechanizmy kontrolujące pracę komórek nerwowych znajdujących się w rdzeniu kręgowym oraz wydzielanie naturalnych środków przeciwbólowych w naszym organizmie. Stosowane w jodze ćwiczenia oddechowe mogą również zmniejszać ból. Ze względu na to, że mięśnie mają tendencję do rozluźniania się podczas wydechu, wydłużenie czasu wydechu może pomóc wytworzyć odprężenie i zmniejszyć napięcie.

7. Spowolnienie akcji serca

Joga od dawna znana jest z obniżania ciśnienia krwi i spowalniania akcji serca. Mniejsze tętno może przynieść korzyści osobom z wysokim ciśnieniem krwi lub chorobami serca.

MBĄ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *