O czym pamiętać przed pierwszą wizytą na siłowni?

Do pierwszej wizyty w siłowni, warto się przygotować. Wiele osób spontanicznie podejmuje decyzję o rozpoczęciu ćwiczeń i szybko z tej decyzji rezygnuje. Dzieje się tak dlatego, że nie osiąga się wymarzonych efektów i popełnia się wiele błędów. Co warto wiedzieć przed wykupieniem karnetu na pobliską siłownię? 

Podstawowe zasady, które powinien znać każdy rozpoczynający ćwiczenia na siłowni 

Przed rozpoczęciem treningów zaleca się spotkanie z lekarzem, szczególnie jeśli cierpi się na sporą nadwagę. Lekarz sprawdzi czy nasz stan zdrowia nie wyklucza niektórych treningów. Wybierając siłownię warto zwrócić uwagę czy posiada ona instruktora, który podpowie co robić na treningu. Na efekty najlepiej poczekać trzy miesiące. Dopiero wtedy będziesz mógł realnie stwierdzić czy ćwiczenia działają czy nie. Wcześniej nie ma to sensu bo na efekty zawsze trzeba poczekać. Nic nie dzieje się z dnia na dzień. 

Bezpieczeństwo podczas ćwiczeń 

Tylko bezpieczny trening przyniesie upragnione efekty. Nikt nie chce nabawić się kontuzji po kilku tygodniach pracy nad sobą. Dlatego zawsze trzeba pamiętać o rozgrzewce. Zanim zacznie się coś ćwiczyć, najlepiej upewnić się czy wykonujemy ćwiczenie prawidłowo. Zła technika jest najczęstszą przyczyną kontuzji, dlatego tak ważne jest opanowanie jej już na samym początku. Każde ćwiczenie powinno być wykonywane z koncentracją i dopiero, kiedy nauczymy się jak je robić. 

Wskazówki dla nowych bywalców siłowni 

Treningi warto zmieniać i modyfikować po trzech miesiącach. Po tym czasie nasze mięśnie przyzwyczajają się do wysiłku i reagują na niego coraz słabiej. Warto również pamiętać, by nie zmieniać treningu częściej. Wtedy też możemy mieć problem z efektami bo mięśnie potrzebują czasu na reakcję na dany trening. 

W dążeniu do wymarzonych efektów nie liczą się jedynie ćwiczenia. Równie ważna jest odpowiednia dieta. Najlepiej spożywać około 7 małych posiłków dziennie bo to przyspieszy przemianę materii. Posiłki powinny składać się z 60% węglowodanów, 30% białka i 10% tłuszczy. Najlepiej spożywać białko podczas śniadania, dwie godziny przed treningiem i po oraz pół godziny przed zaśnięciem. Nie warto też przyjmować większej ilości białka niż zalecane 2-3 gramy. Nie zwiększy to masy mięśniowej, a może niekorzystnie wpłynąć na pracę nerek i wątroby. 

Jest jedna zasada, którą powinien wdrożyć w życie, każdy kto pragnie dostrzec efekty swoich ćwiczeń. Jest to systematyczność. Ćwiczenia muszą być systematyczne, inaczej nie przyniosą efektów. Nie warto przekładać ćwiczeń, ćwiczyć tylko raz w tygodniu. To sprawi, że nasz wygląd się nie zmieni a motywacja do ćwiczeń szybko zniknie. Skutkiem przekładania ćwiczeń zapewne będzie to, że przestanie się ćwiczyć w ogóle. Każdy trening ma znaczenie i jest częścią jednej całości. 

Wybierając się pierwszy raz na siłownię możemy czuć się skrępowani. To zupełnie normalne, ale i niepotrzebne. Na siłowni każdy skupia się na sobie i my też powinniśmy to robić. Technika ćwiczeń jest ważna i lepiej włożyć całą naszą energię i uwagę w opanowanie jej zamiast skupiać się na innych. 

KŻY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *